:: Monday, January 17, 2005 ::

NEW.WRITING: El Tiempo Sonoro - Una entrvista al compositor Felipe Otondo. (The Sonorous Time - An interview with composer Felipe Otondo.)
BY: Ignacio Nieto


EXCERPT:
IGNACIO NIETO: Podrías nombrarnos y describirnos de manera general tus proyectos a corto plazo.

FELIPE OTONDO: Actualmente me encuentro en proceso de cambio ya que me voy en unos días a vivir a Inglaterra donde comenzaré estudios de doctorado en música y tecnología en la Universidad de York. Es por esto que no he querido comenzar a pensar en muchos proyectos seriamente hasta llegar allá. De todos modos, y, dada mi incapacidad para contenerme en este aspecto, tengo ya dos proyectos en mente. El primero es sobre la oralidad de la poesía desde una perspectiva musical. Estoy colaborando con el poeta Raúl Zurita, con algunos de sus textos, para desarrollar ciertas ideas mias de la oralidad de un texto desde la perspectiva de una obra electroacústica. Me interesa tratar de rescatar la oralidad de un texto leído por distintas personas y por su autor. El otro proyecto, aún en pañales, es trabajar con el concepto del movimiento en distintas de sus formas. He estado realizando grabaciones en el interior y exterior de la estación central de Copenhague de modo de captar el sonido de gentes y de trenes. La idea será trabajar con textos escritos en estos lugares públicos en conexión con estos sonidos. La idea está desarrollándose y en continua transformación, ¡veremos si se concreta!

This interview is available in both Spanish and English. Translation to English provided by Brenda Banda. Click here for complete interview in English and Spanish.




REVISED.TEXT: Net response: Art, tissue, mobility and autonomy
ORIGINAL POST: Monday, December 27, 2004
BY: Molly Hankwitz


Editor's Note: The following text is a revised version of a text by the same title posted on 27.12.04. The author believes the revisions are important to the clarity and quality of the piece. We are re-posting the work as a courtesy to the author and in the interest of our readers.

EXCERPT: Net art morphs continually, more or less through periods of stasis and motion. Part of its ethos as an art form is that its many practices shift with technocultural change. What's new and used and shared becomes part of the work that is produced. This is the net effect, the history and arguably, differs no more in networked art than in other forms despite the fact that tools, names, processes and knowledge may be couched in the new media rather than in oil paint, celluloid or clay. Some of this morphing culture is in the hands of the artists who use and create it, but much of it is well-beyond our grasp; coming to us, if you will, as the end result of engineers and the digital-industrial cultures where it is produced. Thus, between the product and the culture of an artwork are chains of events which enter into the producing the new species: the new media artwork, the net art or the networked culture. We see the latter as a huge shape-shifting, responsive architecture in which net artists play specifically upon the flexing, uncontrollable or unexpected characteristics of that architecture.

Click here for complete text.


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